Boston Consulting Group szacuje, że rynek retail media w USA będzie rósł w tempie 25% rocznie przez kolejne 5 lat i osiągnie wartość 100 mld $ w 2026 r., co będzie stanowić 25% udziału we wszystkich wydatkach na media digitalowe. Według prognoz GroupM wydatki na retail media na świecie osiągną 101 mld $ już w tym roku, co będzie stanowić 18%wszystkich wydatków na reklamę cyfrową i 12% wszystkich globalnych wydatków na reklamę*.
Sources: BCG Commerce Media Survey (2022), N = 35; BCG CPG Retail Media Benchmarking Survey (2021), N = 100; customer interviews; eMarketer; MAGNA; 10-Ks; BCG analysis.Note: Because of rounding, not all segment values add up to the total value shown above each bar.
Kanały reklamowe, z których budżety są przekierowywane do retail media
Badanie przeprowadzone przez IAB Europe wykazało, że retail media są obecnie integralną częścią planu mediowego, a 92% reklamodawców oraz 74% agencji chętnie współpracuje obecnie z retailerami, aby dotrzeć do konsumentów. Na pytanie, czy wydatki na reklamy w retail mediach są przeznaczane z innych kanałów reklamowych, 62%respondentów odpowiedziało twierdząco. Największe zmniejszenie wydatków może dotknąć tradycyjne kanały reklamy digitalowej. 60% reklamodawców i 45% agencji przesuwa budżety z tradycyjnych kanałów na reklamy w retail media, a blisko 39% reklamodawców przesuwa budżety z kanałów społecznościowych.
Pandemia Covid-19 przyspieszyła wzrost e-commerce w Polsce i na świecie, w efekcie pojawiło się dużo powierzchni chętnie i często odwiedzanej przez użytkowników.
Wyłączenie 3rd party cookies zapowiadane przez Google oznacza nowe wymagania i duże wyzwanie dla marketingu opartego na danych, szczególnie jeśli chodzi o dane o intencjach zakupowych.
Marketerzy poszukują efektywnej powierzchni reklamowej bez negatywnego kontekstu pandemii, polityki czy wojny.
Możliwość wykazania ROI z wydatków na media w prosty i wiarygodny sposób.